Úspěšnost detekce

 

Úspěšnost detekce, tj odhalení policejního radaru je při dnešních moderních antiradarech relativně vysoká. V současnosti policie ČR využívá radary typu Ramer, který se běžně říká bradavice. Dále používá policejní passaty, konkrétně VW PassatR 36. V provozu je 16 kusů a jezdí převážně na dálnicích. Antiradar odhalí cestní radar v 98%tech případů. Ne vždy ale stihne řidič zareagovat. Pravdou je, že antiradary jsou úspěšnější při odhalovaní radarů v městech, kde se louč radaru dobře odráží od terénních překážek, jako například na dálnici. Při starších typech radarových detektorů jsou řidiči upozorněni v zhruba 75 – 85% případech, kdy by za jiných okolností přehlédli cestní radar a určitě zaplatili pokutu. Proti novým radarovým detektorům nemají antiradary typu RAMER-7, které běžně používá policie České republiky moc velkou šanci na úspěch.

Průměrná účinnost je kolem 95%, v městě se blíží ke 100%tům a na dálnici je to přibližně 90%. Vzdálenost, na kterou odhalí laserové rušičky cestní radar, závisí samozřejmě od konkrétní situace, způsobu měření rychlosti a hlavně na odrazech radarového louče v terénu. Způsob měření a jeho směr je tedy rozhodující. Při měření proti směru jízdy antiradar varuje řidiče často aj několik set metrů před místem, ve kterém je měřena rychlost. Minimální vzdálenost, na kterou české detektory odhalí radar je 150 metrů. Přitom dosah radaru RAMER – 7 je maximálně 60 metrů. Proto velmi závisí na reakčním čase řidiče. Ale i méně pohotový řidič dokáže v takových situacích bezpečně přizpůsobit svoji rychlost situaci a správně zareagovat.